fredag 11 maj 2012

Not easy


Jag vill bort härifrån mer och mer för varje dag som går, aldrig tyst, aldrig lugn och ro, suck
jag orkar inte. När sommarlovet börjar, oh vilken frid!
Då sätter jag ALDRIG NÅGONSIN min fot på ett internat igen, tro mig
Jag vägrar.

Och det är hemskt när man är missförstådd, som om jag vore den enda som gjorde fel
Det är bådas fel precis lika mycket
När jag berättade att jag inte ville döma, pratade du bara vidare om hur det varit
Orden klingar till ibland och spänningen gjorde det inte bättre
Varför ska jag vara förlåtande om du inte är det?
Dina ord sårade ju mig djupt
Jag är inte säker på var detta landar, men det känns inte bra någonstans
Och om vi kom någonstans när vi pratade
Har jag ingen aning om alls.

Kände mig bara dömd själv efteråt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar